reklama

Slovenská národná strana je alternatívou aj pre Rusínov

*  http://www.sns.sk/nazory/pavol-goriscak-slovenska-narodna-strana-je-alternativou-aj-pre-rusinov/ *

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Môj subjektívny názor začnem písať príhodou, ktorá sa mi stala nedávno na najznámejšej sociálnej sieti. Pod mojím z jedných príspevkov ma začal urážať a vulgárne mi nadávať mladý pán. Namiesto profilovej fotky mal logo metalovej skupiny, drsné statusy, jednoducho frajer , ktorého dráždilo, že som v SNS. Zjavne nebol žiadnym fanúšikom politikov.

Opýtal som sa ho, kto ho vychoval, keďže sa ani nepoznáme a hneď na mňa spustil sériu pikantných oslovení? Odpovedal, že rodičia, ktorí mu dali, podľa neho, pravú rusínsku výchovu. Hneď ako som si uvedomil, že mladík je zdezorientovaný zo života, hneď som ho poučil, že také správanie určite „pravá rusínska výchova“ nie je. Vysvetlil som mu, že to je vulgárnosť, arogancia a hlavne nedostatok pravej rusínskej výchovy. O pravej rusínskej výchove musím niečo vedieť, keďže sám som čistokrvný Rusín, a hlavne mám strašne veľa šikovných, vzdelaných a vychovaných kamarátov rusínskej národnosti. Takýmto „Rusínom“, ako spomínaný mladý pán, venujem ďalšie riadky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Áno, som Rusín a som na to hrdý tak, ako som hrdý Slovák! Som v Slovenskej národnej strane, lebo je to strana všetkých Slovákov. Po zmene predsedníctva strany už Rusín nie je nadávka, ale je to rešpektovaný občan našej vlasti, ktorý má právo na svoju identitu. V Slovenskej národnej strane sa necítim byť diskriminovaný, ani ponižovaný, ani som sa nestretol, žeby mi niekto preto v strane škodil alebo mi nadával. Naopak, veľmi dobre spolu vychádzame a spolupracujeme. Vždy sa teším na naše spoločné stretnutia, či už na pracovných stretnutiach, či na rôznych spoločenských alebo športových akciách. Nikto z nás národniarov, za súčasného predsedníctva, žiadnu národnosť neurážal, ani inak ponižoval.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V prvom rade sme všetci Slováci, máme radi naše symboly, našu vlajku, našu hymnu, náš krásny štát. To, že my Rusíni chceme zachovať výučbu svojho jazyka, kultúru, identitu je normálne a prirodzené. Bojujme za to! Ale v celku sa musíme spojiť a vytvoriť zo Slovenska silný štát. Spravodlivý štát, kde sa každému z nás, či už dieťaťu, dospelému, pracujúcemu aj tomu bez práce, dôchodcovi alebo podnikateľovi, bude žiť ľahšie. Slovenská národná strana je v súčasnosti skvelým výberom a alternatívou aj pre Rusínov. Slovensko je malý štát, nedrobme sa preto, ale spojme sa za naše Slovensko, ktoré je momentálne v žalostnom stave. Len silný štát a hrdý občan tvoria úspešné Slovensko. SNS, symbolicky dňa 6.6.2015 na výročie svojho 144. výročia vzniku, prijala v Košiciach, tzv. Košické programové tézy, ktoré sú základom pre volebný program pre parlamentné voľby v roku 2016. Tieto tézy sú dostupné každému na webstránke SNS.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vlastencom je každý z nás – občanov – ktorí máme radi a chránime naše Slovensko. Preto, spojme sa pre spoločné ciele, budujme silný štát, nech máme čo odovzdať budúcim generáciám. -pg-

Pavol Goriščák

Pavol Goriščák

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kandidát na poslanca do NR SR č. 45 za SNS č. 12.Predseda OR SNS Bardejov, právnik, mediátor Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu